Nostalgia

KARTUN WAK PUNK, KUTU & TONG KOSONG

Followers

Tuesday, December 15, 2009

Ngobrol Lagi


LANTAS
Kita pun belasah, kita belasah, belasah cukup-cukup. Lepas itu kita sebat dan kita sebat. Tak cukup pakai ponkes, kita pakai bull-dozer. Tidak cukup pakai bull-dozer, semua benda kita bom! Bagi meledak, bagi membuak-buak.
"Eh, Engkau ni apa punya cerita da?"
KITA
Jadi tamak. Kita jadi haloba. Semua hak orang jadi hak kita. Semua hak kita, tetap hak kita, hak kita, hak kita. Betul tak cakap aku? Kah! Kah! Kah!
"Eh, kau ni, kang aku bunoh kang!"
LALU
Kita jadi huru-hara dan caca-murba. Gila sebelum gila. Mabuk sebelum mabuk. Kita jadi meracau, ngigau dan sasau. Tonggang langgang dan lintang-pukang.
"Eh, Engkau ni sihat ke tidak ni?"
Entah. Aku kurang periksa...
"Habis yang engkau meracau tak tentu arah ni, kenapa?"

Aku pun tak tahu. Betul aku tak reti. Tetapi aku tak ada duit la. Hutang aku berlapuk. Saham. Saham aku jatuh merundum.
"Padan muka engkau!"

1 comment:

Pokagon Member said...

bohzo (hello)
Very good cartoons!